Marketing w mediach społecznościowych jest potężnym i skutecznym sposobem dla firm, aby dotrzeć i zaangażować się z ich docelowymi odbiorcami. Jednakże, może on być skuteczny tylko wtedy, gdy jest wykonywany prawidłowo. Ważne jest, aby właściciele firm rozumieli cel mediów społecznościowych i jak mogą one przynieść korzyści ich firmie. Jest to również kluczowe dla nich, aby wiedzieć, najlepszych platform mediów społecznych i jak je skutecznie wykorzystać. Stosując się do tych wskazówek i pozostając na bieżąco z najnowszymi trendami w mediach społecznościowych, możesz poprawić strategię marketingową mediów społecznościowych swojej firmy.
Zbadaj, na jakich platformach są Twoi odbiorcy
We wczesnych dniach mediów społecznościowych, marketerzy byli zachęcani do tworzenia kont na jak największej liczbie różnych platform. Wynikało to głównie z tego, że było tak mało miejsc do zamieszczania postów, że prawie niemożliwe było nie być aktywnym na co najmniej kilku z nich. Teraz jednak, media społecznościowe stały się tak popularne, że każda nowa platforma, która pojawia się ma miliony użytkowników pod koniec pierwszego tygodnia. Z tego powodu, to jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek, aby zrobić swoje badania i dowiedzieć się, które platformy Twoja publiczność jest na.
Kiedy już zorientujesz się, gdzie jest Twoja publiczność, powinieneś stworzyć harmonogram, kiedy i jak często planujesz publikować na każdej stronie. Na przykład, możesz zdecydować się na publikację trzy razy w tygodniu na Facebooku i dwa razy w tygodniu na Instagramie. Jednak powinieneś mieć również plan, kiedy będziesz publikować na innych stronach.
Słuchaj opinii nadchodzących z otoczenia
Serwisy społecznościowe mają być ulicami dwukierunkowymi. Tak samo jak powinieneś skupić się na publikowaniu treści, powinieneś również poświęcić dużo czasu na słuchanie tego, co ludzie mówią o Tobie i Twojej marce. Może to pomóc w ulepszeniu strategii i odkryciu nowych sposobów na zwiększenie liczby odbiorców i zaangażowanie ich.
Śledź na bieżąco posty i komentarze swoich followersów. Możesz to zrobić tworząc listy osób, które Cię śledzą. Kiedy masz już listę followersów, możesz przejrzeć ich ostatnie posty, klikając przycisk "follow" obok nazwiska. W ten sposób możesz łatwo zobaczyć, o czym twoi zwolennicy mówią w danym momencie i zaangażować się z nimi w komentarzach. Możesz również użyć narzędzia takiego jak SocialBlade, aby śledzić postępy swoich kont w mediach społecznościowych.
Planuj z wyprzedzeniem swoje kampanie reklamowe i Sponsored Content
Jeśli zdecydujesz się na reklamę w mediach społecznościowych, powinieneś zaplanować swoje kampanie z wyprzedzeniem. Możesz chcieć rozpocząć kampanię w piątek i zakończyć ją w środę, ponieważ wiesz, że ludzie lubią odwiedzać media społecznościowe najczęściej w weekend. Przed uruchomieniem jakiejkolwiek kampanii, musisz upewnić się, że masz solidny budżet odłożony.
Powinieneś również mieć strategię w miejscu i wiedzieć, co masz nadzieję osiągnąć z nim. Możesz zrobić wszystkie właściwe ruchy, jeśli chodzi o tworzenie reklam, ale jeśli nie masz strategii w miejscu, skończysz marnując swoje pieniądze. Jeśli chodzi o to, jakie rodzaje reklam należy tworzyć, każda platforma social media ma swoje własne wytyczne i sugestie. Możesz również zatrudnić agencję reklamową, która pomoże Ci stworzyć skuteczne reklamy.
- Admin